Посадова інструкція вихователя
групи продовженого дня
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі
тарифно-кваліфікаційної характеристики вихователя. Під час складання
інструкції враховано також рекомендації організації служби охорони праці в
навчальних закладах Міністерства освіти та науки України.
1.2.
Вихователь призначається на посаду і звільняється з неї директором
школи.
1.3.
Вихователь повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту (без
вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Вихователь підпорядковується
безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи.
1.5. У своїй
діяльності вихователь керується Конституцією і законами України, Наказами
Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління
освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами
охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і
локальними правовими актами школи (у тому числі Правилами внутрішнього трудового
розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим
договором (контрактом). Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
2. Функції
Основними напрямами діяльності вихователя є:
2.1.
Опікування учнями, їх виховання і нагляд за ними під час їхнього
перебування у виховних групах школи.
2.2.
Організація і проведення позаурочної навчальної роботи в закріпленій за
ним групі.
3. Посадові
обов'язки
Вихователь виконує такі посадові обов'язки:
3.1.
Планує, організовує та здійснює виховання учнів.
3.2.
Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для
соціально-психологічної реабілітації учнів, їх соціальної та трудової
адаптації.
3.3.
Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання та навчання
школярів.
3.4.
Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі
вивчення їхніх індивідуальних особливостей.
3.5.
Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення
здоров'я учнів, здійснює заходи, які сприяють їхньому психофізіологічному
розвитку.
3.6. Приймає дітей за встановленим порядком
від батьків (осіб, що їх замінюють) чи вчителів школи; організовує дотримання
учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу в
навчанні, організації відпочинку і здобутті додаткової освіти, залучаючи їх до
художньої і науково-технічної творчості, роботи спортивних секцій, гуртків та
інших об'єднань за інтересами.
3.7.
Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них
культуру поведінки, відповідальне ставлення до навчання, праці, повагу до прав
людини, проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від
шкідливих звичок.
3.8.
Надає допомогу в організації самоуправління в учнівському колективі.
3.9.
Вивчає індивідуальні здібності, інтереси й нахили учнів, їхню поведінку
в сім'ї, житлово-побутові умови проживання сім'ї, взаємини учнів з батьками чи
особами, що їх замінюють.
ЗЛО. Забезпечує у стосунках з учнями дотримання їхніх
прав і свобод.
3.11. Веде у встановленому порядку документацію
і звітність.
3.12.
Бере участь у роботі педагогічної ради школи. ' 3.13. Проходить
періодичний медичний огляд.
3.14.
Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у
роботі методичних об'єднань та інших формах методичної роботи.
3.15. Дотримується етичних норм поведінки,
які відповідають громадському статусу вчителя, у школі, побуті, громадських
місцях.
3.16.
Створює умови для безпечного здійснення навчального процесу, ретельного
дотримання правил техніки безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно
сповіщає адміністрацію школи про випадки виявлення в учнів зброї, пожежо- і
вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отрут, наркотичних і токсичних
речовин, інших вилучених із цивільного вжитку речей.
3.17.
Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок,
вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.18. Вносить пропозиції щодо покращення й
оздоровлення умов здійснення освітнього процесу, а також повідомляє керівників
про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують
працездатність учнів.
3.19.
Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час проведення виховних
заходів з обов'язковою реєстрацією у класному журналі чи журналі реєстрації
інструктажів.
3.20. Організовує вивчення учнями правил
охорони праці, правил дорожнього руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
4. Права
Вихователь має право на:
4.1.
Участь в управлінні школою відповідно порядку, визначеного Статутом
школи.
4.2.
Захист професійної честі й гідності.
4.3. Ознайомлення зі скаргами та іншими
документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень.
4.4.
Захист своїх інтересів самостійно і/чи через представника, у тому числі
адвоката, у випадку дисциплінарного
- чи службового
розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5.
Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за
винятком випадків, передбачених законом.
4.6. Вільний вибір і використання методик
навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників, методів
оцінювання знань учнів.
4.7.
Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфікації.
4.8.
Проходження атестації на добровільній основі на відповідну
кваліфікаційну категорію.
4.9.
Давання учням під час занять і перерв обов'язкових для виконання
розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни,
притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку,
визначених відповідними правилами.
5.
Відповідальність
5.1.
Вихователь несе відповідальність за життя і здоров'я учнів групи, за
дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
5.2.
За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і
Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень
директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків,
визначених цією Інструкцією, вихователь несе дисциплінарну відповідальність у
порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3.
За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних
із фізичним і/чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння
іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно
до трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
5.4.
За навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв'язку з
виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків збитки вихователь несе
матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і/чи
цивільним законодавством.
6. Взаємовідносини (зв'язки за посадою) Вихователь:
6.1. Працює за графіком, складеним виходячи з
30-годин-ного робочого тижня і затвердженим директором школи.
6.2.
Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вихователів на умовах
погодинної оплати.
6.3.
Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр.
План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
6.4. Подає заступнику директора школи з
виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність за певний період роботи
(семестр, навчальний рік).
6.5.
Одержує від директора школи та його заступників інформацію
нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з
відповідними документами.
6.6. Працює у тісній взаємодії з учителями, класними
керівниками і батьками учнів (особами, які їх замінюють); систематично
здійснює обмін інформацією з питань, які належать до його компетенції, з
адміністрацією та вчителями школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар