Прогулянка

Прогулянка та її 
значення
Прогулянка - це активний відпочинок на повітрі в тісному спілкуванні з природою, людьми на вулиці, один з одним і з вихователем в інший, більш природній обстановці, що дає можливість впливати на формування у дитини загальної культури, соціальне і особистісний розвиток, спостерігаючи за ним у позашкільній обстановці.
Помірні фізичні навантаження, які отримують діти під час прогулянки, підвищують опірність організму до несприятливих впливів зовнішнього середовища і тому є найважливішим засобом зміцнення здоров'я й профілактики захворювань. При цьому активізуються буквально всі фізіологічні механізми захисту імунітету. Все це ефективно лише тоді, коли ставиться завдання зміцнення здоров'я та забезпечення гармонійного розвитку дитини при дотриманні деяких умов:
• рухи повинні бути різноманітні за формою і характером;
• фізичні навантаження повинні даватися з урахуванням зростаючого організму;
• заняття повинні бути емоційно насиченими, що можна досягти в першу чергу застосуванням рухливих ігор.

Прогулянка-гра

Діти гуляють на шкільному подвір'ї. Але для проведення ігор потрібна майданчик. Можна використовувати типову спортивний майданчик школи, але краще для груп, а тим більше класів продовженого дня в початковій школі, знайти спеціальний ігровий майданчик з навісом або альтанкою від дощу, гойдалками, спортивними снарядами, придатними молодшим школярам по зростанню, смугою перешкод (різноманітні опори, багатоярусні конструкції, на яких можна висіти, розгойдуватися, з яких можна зістрибувати). Для проведення прогулянок також необхідний інвентар: санки, лижі, м'ячі, скакалки і ін

Прогулянка поза території школи

Один з варіантів - прогулянка по певному маршруту. Він прокладається по пересіченій місцевості, в житловому масиві і за його межами. Корисно здійснювати прогулянку з дітьми близько незвичайних об'єктів, які залишають у пам'яті яскраві спогади. В цілях вивчення мікрорайону можна скласти різні за тривалістю маршрути. Відстані, подоланні на прогулянці, можуть бути значними. Для учнів початкової школи рекомендована наступна протяжність маршрутів:
• для першокласників - 2-2,5 км;
• для другокласників і третьокласників - до 4 км;
• для четвертокласників - більше 4 км.

Прогулянка-спостереження

Основний зміст такої прогулянки, найчастіше, пов'язане з цілеспрямованими спостереженнями молодших школярів за сезонними змінами в природі, особливостями рослинного світу, життям домашніх і диких тварин, працею і відпочинком людей. Місцем її проведення можуть бути шкільний сад, найближчий сквер, парк, зелена зона недалеко від школи.

Прогулянка-завдання

Зміст прогулянки-завдання визначається завданнями суспільного життя школи або планами клубної роботи групи продовженого дня. Завдання школярі отримують у вигляді листи від казкових героїв, старших школярів. Вони можуть бути адресовані всій групі або кожної микрогруппе окремо. Виконувати завдання іноді доводиться протягом двох-трьох прогулянок.

Прогулянка-пошук

Під час цієї прогулянки учні отримують завдання відшукати лікарські трави, насіння дерев, природний матеріал для гербарію, колекції і т. д. При цьому, перш ніж діти підуть шукати, вони повинні розгадати загадку або знайти в запропонованому тексті назву того, що повинні шукати. По закінченні діти можуть придумувати цікаві історії про свої знахідки, назви для них, складати гербарії у вигляді картини, панно, букетів.
Як варіант, можна вихователю заздалегідь заховати на території, де буде проходити прогулянка, якісь предмети. Під час прогулянки діти повинні їх знайти, користуючись маршрутним листом, на якому представлений план території з відміткою, де знаходиться предмет.
Приклад прогулянки-пошуку «Операція "скарб"». Ця гра може мати безліч варіантів і змінюватися в залежності від реальних умов і творчості вихователя.



Прогулянка-розвага дає можливість повеселитися, погратися, поспівати, пожартувати. Взимку це веселе катання з крижаної гірки, штурм снігової фортеці, виготовлення фігурок з снігу, забавні змагання «Скоморошьи забавлянка», «Півнячі бої». Під час дощу прогулянка проходить під навісом. У цей час можна вирішувати цікаві завдання, розгадувати шаради, показувати фокуси, проводити малорухомі ігри, наприклад «Порожнє місце», «Дістань кільце».
Прогулянка-фантазія надає дітям можливість:
• зробити замальовку;
• виготовити виріб із природного матеріалу;
• сплести вінок, кошик;
• скласти букет із листя, квітів, гілок;
• придумати казку, вірш, оповідання.
Визначає завдання цього виду прогулянок - викликати у дітей
емоційний підйом і організувати їх творчу діяльність. Найбільша творча активність молодших школярів виникає у спілкуванні з природою.
Під час прогулянки діти роблять зарисовки з натури, представляючи себе справжніми художниками, майструють поробки з природного матеріалу становлять композиції з кольорових каменів, букети з осіннього листя, малюють кольоровими крейдами на асфальті, ліплять з снігу забавні скульптури. Якщо на ігровому майданчику є пісочниця, діти можуть майструвати з нього фортеці, замки. Навесні, коли з'являються калюжі і біжать струмочки, діти будують флотилії і пускають кораблики.
Наприкінці прогулянки для формування регулятивних універсальних навчальних дій оголошується конкурс на кращий опис виконаної композиції, колективно складають казки, організовують виставки осінніх букетів, конкурси на кращі малюнок, саморобку.

Немає коментарів:

Дописати коментар